Muzik

keluarga ku ..



ne xda kerjalah ni... taip2 ni suka2 jak.. xda kena mengena dgn yang mash hidup mahupun  sda mati.. hehehe :) .. ( senyum sorg2 :) ) teringat kat keluarga ... rindunya dngan mereka.. cam xsabar pula raya tahun ni... maklumlah semua berjanji balik tahun ni... kan kami ada jnji nak jln2..( bestnyaa...  ) jaln p kota bhru K.K .. gunung kinabalu kami datang ... tunggu kami ya ... ( hehehe ) ya Allah permudakan urusan kami :) ... semoga berjalan dgn lancar.. jgn lah memberi halangan tuk kami ( ya Allah ) bantu kami ya Allah .. jgn tinggal kan kami sorg2... biarlah kami sentiasa bersamaMu.. ( :) .. )

hehehe.. kami memang cm ni.. gila2... bila ada masalah semua nak tahu... bincang bersama.. bila senang semua juga nak tahu,,  bila da jauh masing2 xtau nak wat apa. masing2 dgn hal masing2.. ada baru nak belajar ada smbung belajar ada juga tengah belajar , nak hbis belajar , ada yg baru berkerja.. masing2 sibuk...rindu masa zaman higusan hehehe :) bleh runtu rumah dgn ketawa yg xdpt d kawal.. ni lah keluarga ku .. bila mengutuk dia lah permaisuri.. bila membuli dia lah raja .. bila kuat nangis dialah paling cerewet.. bila pendiam dia lah yg garang .. bila ketawa dia lah maharaja lawak.. bila senyum2 dialah pak hero .. ( hehehe ) sweet ;) u all the best .. tanpa korang .. kurang lah rahmat dari Allah.. kerana keluarga penyayang dapt mmbantu memdapatkkan rahmat dari Allah.. :D ( ya Allah hanya tempat Engkau saja kami mengharap :) ) aminnn ..


 ..harap2 kita cam dulu lagi..
keluargaku ;)


*********************************************************************************

ya kita tahu keluarga bahagia adalah impian setiap orang. keluarga bahagia juga keluarga yang hidup dengan sejahtera dan harmoni. ada yg tidak tahu keluarga penyayang hanya ada pada ibu bapa kita..  sebenarny, mewujudkan keluarga bahagia bukanlah tugas ibu bapa sahaja, tetapi menjadi tanggungjawap seluruh anggota keluarga. kita juga hendaklah menghargai setiap ahli keluarga kita. menghargai ahli keluarga termasuklah, mewujudkan keluarga yang bahagia . meraikan hari2 istimewa seperti ulang tahun perkhawinan, kenduri, sambutan hari lahir ( hari jadi ) dan sebagainya. setiap anggota keluarga juga perlu saling menyayangi. menyempurnakan tanggungjawap masing-masing secara sukarela dan amanah. malahan menjalinkan  hubungan yang mesra dan akrab boleh membantu kebahagian keluarga. menjaga kebersihan dalam dan luar rumah. jesteru setiap ahli keluarga mementingkan kesihatan dan keselamatan keluarga. sekiranya ada perancangan keluarga, ahli keluarga tersebut haruslah melibatkan diri dlm aktiviti keluarga tersebut ini membantu keakraban ahli keluarga juga dapat mengambil berat akan hal dan masalah setiap ahli keluarga. Antara sikap terpenting dalam ahli keluarga adalah mengamalkan sikap hormat-menghormati, beradab, sopan dan sebagainya. Ha! jum kita amalkan nilai2 murni dalam keluarga kita ;) insyaAllah , Allah bantu kita . yang paling penting JANGAN TINGGALKAN SOLAT LIMA WAKTU DAN KEWAJIBAN SEBAGAI KHALIFAH DI MUKA BUMI ALLAH INI :) salam sayang dari saya ;) hehehe

Peringatan buat diri:

Landasan utama dalam mencapai kebahagiaan ialah
maghfirah (keampunan) ALLAH atas dosa-dosa manusia.
Orang yang diberi nikmat dengan seringnya mengajukan
permintaan, mengulang2 doa serta memohon pengampunan
buat dirinya adalah tanda-tanda kebahagiaan baginya,
pintu kejayaan telah terbuka di hadapannya dan dia telah menempuh jalan keselamatan.

( "Ya Allah, aku berlindung dengan ampunanMu dari hukumanMu." ) aminnn..

****************************************************************************

Comments

"setiap perbuatan baik adalah sedekah"