Muzik

Assalamualaikum hati,

Hati dengarlah apa yang saya nak kongsikan. Hati kadang-kadang saya lebih suka berdiam dari terus berkata-kata. Tapi bila saya dah tak mampu tuk bertahan saya akan mencari orang yang saya percaya untuk meluahkan segalahnya..Kadang-kadang juga saya memang suka meluahkan perasaan pada orang, tapi itu semua bukan untuk minta simpati. cuma hanya nak minta difahami. Kadang-kadang  berkawan pun dah cukup buat saya bahagia. ^^

Kalau awak memang dah takde hati terus terang, saya akan lepaskan awak kalau itu yang awak nakkan..Memang setia itu perlu dalam perhubungan, tapi tak bermakna kita tak boleh berkawan dengan orang lain, kawan juga perlu, sebab kawan lah yang akan kita cari bila tibanya kita dalam keadaan sedih, susah, kawanlah yang membantu.

Saya tahu dalam hati awak ada dia, saya tahu awak dah mula rindukan dia, tapi saya sengaja buat-buat tak tahu, sebab saya nak tengok sejauh mana awak akan jujur dengan saya.

Wahai hati ingatlah zaman sekarang perkataan 'sayang' terlalu mudah untuk diperkatakan, jaga hati baik-baik kalau taknak terluka nanti. Ingat hadiah tak selalunya terbungkus dengan indah. terkadang Tuhan membungkusnya dengan masalah, tapi di dalamnya ada hikmah & barakah. Jangan pernah lupa pada seseorang yang sentiasa ada ketika kita susah dan senang, kerana tanpa dia, kita mesti takkan kuat seperti sekarang.

Jangan bersedih wahai hati. Allah tahu apa yang terbaik untukmu.  Jangan mengeluh. Kerana ada orang yang lebih susah dari mu. Langit tak selalu cerah, kadang2 mendung tanda nak hujan, hidup tak selalu indah, ada masa diberi ujian, tanda di sayangi Allah. Lihatlah di sekeliling mu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan.

Wahai hati ingatlah jangan bandingkan pasangan kita jadi seperti pasangan orang lain. Hati, Percayalah dengan pasanganmu, bukannya diubah dia jadi orang lain. Banyak pahala kalau menggembirakan orang lain, tak mengapalah jika hati sendiri terluka, Allah kan ada untuk menyembuhkan. Kita perlu banyak 'meminta maaf' walaupun kita rasa kita tak buat salah, manalah tahu kita mungkin telah menyakiti seseorang dalam diam yang kita tidak sedari kehadirannya..

Semakin kita sayangkan seseorang itu, Allah akan menguji kita dengan pelbagai lagi dugaan untuk melihat sejauh mana tahap kesabaran kita.




Comments

"setiap perbuatan baik adalah sedekah"