Muzik

" Aku Sakit "



Cik Diha           : Dokter saya sakit apa?
Dokter Fairus   : Maafkan saya Cik Diha , Cik didapati mengidap kenser .. Cik jangan risau.. Penyakit Cik Diha boleh diubati.. saya bagi Cik ubat.. dua minggu dari sekarang  jumpah saya …

Selesai sahaja perbualan diantara saya dengan dokter Fairus.. Duniaku kabur..bisu.. fikiranku enta dimana..langkah ku terhenti seketika melihat disekeliling, melihat mereka yang memerlukan semangat dan nafas baru..ada yang merangkak..ada yang memerlukan bantuan.. ada yang menahan kesakitan..duniaku semakin kelengkabut..pandanganku semakin tidak jelas..seolah-olah hari esok belum tentu aku jumpah.. Oh Tuhan, Apakah ini Tanda Engkau sayang kepadaku..Engkau menarik Nikmat sesiapa sahaja yang Engkau kehendaki.. Aku takut terus melangkah, lalu keluargaku yang amat aku sayangi..yang amat ku cintai.. aku tak sanggup memberi tahu mereka.. Oh!Tuhan.. Mungkin inilah penghampus dosaku..Inilah petunjuk yang Tuhan sayangkan ku.. Inilah juga tanda kuasaNya.. Oh!Tuhan, aku redha dengan ketentuan-Mu.. Kuatkan aku..tabahkan aku.. Selama ini aku mendengar kisah mereka yang menahan kesakitan, kini aku telah mengidap sakit gila nombor 16: Yakini penyakit yang membuat dunia sendiri dalam kepalanya, menciptakan masalah-masalah sendiri, terpuruk didalamnya sendiri..lalu menyelesaikan masalah-masalah itu sambil tertawa-tawa juga sendiri..itu aku kah??hehe.. "Dan apabila aku sakit, Maka Dialah menpenyembuhkan penyakitku"


**********
takada kena mengenah dengan yang masih hidup mahupun yang telah mati..
engkau yang diluar sana..dihospital, klinik,dirumah,sekolah,tempat kerja dan dimana2 sahaja engkau berada..
ku doakan engkau,semoga engkau tabah 
menempuhi kehidupan..
dan Allah memberi perlindungan serta rahmat keatasmu..
Aminn..

Comments

"setiap perbuatan baik adalah sedekah"