Muzik

Terima kasih awak..



Awak, sebenarnya saya masih terlalu rindukan awak..

Semalam saya belek balik almari barang saya penuh dgn surat2 yg pernah awak kasih..
Awak suka menulis.. sampai sya pun dah terikut, salah satu surat awak, ada ceritakan awak selalu sakit Dan sakit kepala...
saya risau, tapi awak cakap itu Cuma sakit biasa.. lepas tu dlm setiap solat sya pasti doakan awk sihat selalu...kalau saya telefon awak.. awak takkan ckap lama2.. awk ckap awk cpat penat.. sya makin risau… tapi tak tau nak buat apa.. 

awak sellu kata “ saya tak ape2”
Lewat malam tu, saya terima sms awak.. “ kalau Allah lbih sygkan saya, awak jga diri elok2”
Saya tak suka sms awak tu, terus saya call awak…
Tapi awak tak angkt panggilan saya.. “ awak.. angkat panggilan saya.. please awak..angkatlah awak..”
 Akhirnya saya terlelap tunggu awak angkat panggilan saya.. air mata kat pp mengalir tanpa henti…
Awal pagi saya terjaga tido, saya call awak lagi.. bukan awak yg angkat.. tapi akak awak..
Akak awak marah2 sya.. akak tak pernah pun marah smpai cam ni.. dia cakap awak suruh saya lupakan awak.. awak taknak bercakap dgn saya lagi..
Awak saya dpt berita awak demam, rungsingnya saya.. sya risau tak tau nak wat apa.. saya jauh.. saya Cuma dpt tnya kabar awak je..awak saya rungsing sangat, tapi  saya tak tunjuk, saya fikir  macam mana keadaan awak,
awak senyap je,syapun senyap la..Egonya saya.. Awak saya lihat gambar kita, awak masih ingat saya lagi? Saya ingat awak tapi sya buat selamba je.. dalam hati saya tuhan sahaja tahu.. hari tu sya nak telefon awak,, tapi sya takut menggangu mak awak, kesian dia..

Awak saya tengok awak senyap lagi.. saya cuba hubungi awak tapi x dapat..mana awak pergi..
Kenapa awak terus menyepi awak da lupakan saya ke?
Awak sebulan terus berlalu, namun awak masih menyepi..awak betul2 lupakan saya ke…
Saya tahu mesti ada yg tak kena,.. saya tekad telefon mak awak sendiri.. mak awak kata,awak betul2 tak nak diganggu lagi..
Semenjak hari tu sya tekad tunggu awak…
tak sampai setahun mak awak telefon saya.. dengan suara  seolah2 sedang menangis..
beberapa minit akak awak bersuara sayu dan dia kata “ adik sya dah meninggal malam tadi dia mengidap lukimia, bahagian  otak..” ,,"ya Allah.. apa yang saya dengar ni??

Rupanya selama ni awak terbentang kat hospital.. sampai hati awak…
Air mata saya mengalir tanpa henti.. namun saya redha dengan kepergian awak.. kenangan bersama takkan mungkin sya lupakan.. awak hari ini sya rasakan sya sngat2 rindukan awak…

 Terima kasih awak pernah hadir dalam hidup saya..

Comments

Post a Comment

"setiap perbuatan baik adalah sedekah"